reklam

18 Ekim 2014 Cumartesi

TÜRK TARİHİNİN YAZILI TANIKLARI : ORHUN KİTABELERİ

BİLGE KAĞAN'IN HAKANLIK TAHTINA OTURDUĞUNDA SÖYLEDİĞİ ETKİLİ SÖZLER



Ben Türk bilge kağan tanri irade ettiği için hakanlık tahtına oturdum. Eymilletim , ey hanedanım ! sözlerimi dikkatle dinleyin ! ileride gün doğusuna , güneyde gün ortasına , batıda gün batısına , kuzeyde gece ortasına kadar bütün milletler şimdi bana tabidir. Bügünkü gibi kargasalık olmaksızın Türk hakanı ötükende oturusa Türk yurdunda sıkıntı olmaz. Ben ötükende oturarak yurdumu yönettim. çinliler altınına .gümüşüne, ipeğine,,tatlı sözüne, değerli hediyesine kapılmadım . Bunlara kapılan ne kadar türk'ün can verdiğini unutmadım.çin boyunduruğuna düştüğünü unutmadım .Tanrı yardım ettı türk hakanı oldum .Dağılmış milletimi bir araya topladım. Fakir milletimi zengin ettim .Azalmıs mılletımı çoğalttım .. ..Devamı sonra ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder